söndag 8 november 2015

Brunchtips


Min make befinner sig i Sölvesborg för att se ÖIS förhoppningsvis gå upp i Superettan så istället för kvalitetstid med min man så har jag bland annat varit på yoga, tvättat och städat och nu ska jag ägna resten av dagen åt att plugga då jag går en kurs på distans på Berghs School of Communications. Så avrundar jag en helg som i övrigt innefattat en lugn hemmakväll med ett par avsnitt av Narcos, en heldag med diskussioner om bostadspolitik med Moderaterna, en ytterst trevlig födelsedagsmiddag som resulterade i sen hemgång. En fin helg med andra ord. 

Efter mitt yogapass och lite hemmafix så gjorde jag en riktigt favoriträtt för brunch, vilket är bakat ägg fyllt av godsaker. I detta fallet hade jag vitlöksfräst svamp och grönkål toppat med parmesan och därefter knäckte jag två ägg över och in i ugnen tills äggen stelnat. Till det gjorde jag en sallad med mer av svamp och kålfräset blandat med rostade pumpakärlor och apelsin.  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar