torsdag 24 april 2014

Jardin du Luxembourg




Nu är vi hemma efter ett par härliga dagar i Paris. Vi kom ner i Söndags och efter att vi ställt väskorna på hotellet och ätit lunch så gick bort till Jardin du Luxembourg och satte oss i solen tillsammans med resten av Paris som var påsklediga.

Paris har verkligen levererat och en stad blir onekligen bättre när man redan sett de flesta sevärdheterna och bara kan njuta och strosa. Parker har utforskats, uteserveringar har besökts, god mat har avnjutits och många steg har vi gått. Lite shopping har vi hunnit med och jag erkänner att det inte var så taktiskt att gå och köpa ett flertal kilo böcker det första jag gjorde i måndags. Jag är inte helt säker på att Henrik håller med mig när jag säger att vi har haft en ganska lugn resa men min lista på saker jag vill göra har varit ovanligt kort och jag har kunnat sitta ner mer än ett par minuter åt gången. 

Lika trevligt det är att vara på resande fot. Lika skönt är det att komma hem. Nu är det 1 1/2 månad kvar till nästa resa. En del Paris-tips kommer i bloggen de närmsta dagarna. 










2 kommentarer:

  1. Perfekt med fler Paris-tips, på tisdag åker jag!
    /Susanne

    SvaraRadera
  2. Oh vad underbart! Var ska ni bo ngnstans?

    SvaraRadera