tisdag 25 februari 2014

Yoyo bear


Att hålla sig till en, enligt mig,  sund kosthållning gör väldigt ofta att både vagnen i mataffären, kylskåpet och skafferiet är ytterst färgglatt och även om jag inte överdoserar färg i övrigt så tycker jag att ju mer färg på dessa platser desto bättre. Frukt och grönsaker är ju en väldigt stor del av min kost även om jag även äter både kött, fisk och en del mejeriprodukter så är det grönsakerna som tar störst plats på tallriken.

Mitt favoritsnacks är utan tvekan Yoyo bear. Helt naturligt godis som endast innehåller frukt. Väldigt goda och sen så skadar det ju inte för en förpackningsentusiast som jag att de är väldigt fina. Enda nackdelen är att de inte är så lätta att få tag på. I Göteborg har jag endast hittat dem på Gröna boden på Vasaplatsen. I Malmö köper jag dem på Coop centralen. Sen är jag ju ganska van vid det här laget att en del matvaror som jag använder mig av inte är så enkla att få tag på även om utbudet i vanliga mataffärer har förbättrats ofantligt mycket bara under detta året när jag valt en sundare livsstil. 


1 kommentar: