måndag 3 februari 2014

Äntligen hemma


Igår när jag landade i Göteborg så mötes jag av strålande sol och världens finaste sambo. I famnen hade han en himla massa blommor till mig så att nu är vårt hem överfyllt av blommor. Vita tulpaner, svagt rosa rosor och liljor står nu i sina vaser och sprider vårstämning. Även om Åres kritvita snö, kyla och stundtals klarblå himmel är vackert och fint på sitt sätt så är det en fröjd att komma hem till plusgrader och sol. Bäst just nu är att dagarna blir längre och längre. 

Weronica skriver idag om populära tablebooks och även jag är väldigt förtjust i vackra böcker. Idag har jag hämtat jag ut ett bokpaket där en av böckerna ska pryda soffbordet. Roligast tycker jag att det är att köpa böckerna utomlands så att fina böcker står högt på min inköpslista inför vår resa under påsken. 

Denna vecka är det dags för möbelmässan och egentligen skulle jag gärna varit i Stockholm idag för att gå på Elle interiör awards och en massa annat som trendgruppen bjudit in till. Men min kalender är verkligen hopplöst överfull de närmsta veckorna. Vilken tur att jag räknar med riktigt bra mässrapporter bland annat här och här



1 kommentar:

  1. Ni verkar ha det så fint hemma. Kan du inte visa fler bilder?

    Anna L

    SvaraRadera