måndag 4 juni 2012

24 dagar kvar..

bild från google.com

Eftersom min jobbsituation ser ut som den gör så har jag i år 6 1/2 vecka semester vilket känns oerhört lyxigt. Att det sedan är fullständig semester, dvs. inga samtal, mail och liknande jag behöver ta gör det till en oerhört sällsynt lyx. Dagen efter min sista dag på Sydsvenskan så åker jag och Henrik tillsammans med goda vänner till den Italienska blomsterrivieran , Ligurien, där vi hyrt ett hus. Tar tacksamt emot tips på sevärdheter, restauranger etc. Vi kommer att besöka Cinque Terre byarna som är på bilden ovan. Vårt hus ligger strax utanför San Remo. 

Ett helt ypperligt sätt att starta en lång semester och ett nytt kapitel av livet. 

3 kommentarer:

  1. Oh i love. Ni måste till konstnärsbyn pietrasanta. Fantastiskt!!! Och till Lucca som en sån fin stad. För party, viareggio o club la capannina. Grymt! Dessa tre ställen ligger nära varandra om ni gör en heldag i krokarna. Ca en timma söder om cince terre. Hörs o kram vännen

    SvaraRadera
  2. Hej gumman. Tack för tipsen! Ja, du är ju onekligen en italienexpert!!;) Är du hemma lite i sommar? Jag flyttar ju upp efter Italien. Då ska vi leka!! kramar!!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga färger husen har!

    SvaraRadera