tisdag 2 oktober 2018

Veckans trio

Det finns så mycket att gilla i denna bild från Finn Juhls hem utanför Köpenhamn. massa böcker, det fina fönstret, kaminen och tavlan. Hela reportaget från Cereal Magazine är väldigt inspirerande om än inte min stil rakt igenom. Denna bild däremot, den hamnar i min inspirationsmapp. 


Under de senaste tre åren så har det i mitten av september kommit upp en kalenderpåminnelse att jag ska plantera Narcisser. Dock skrev jag fel första gången så att det blev oroväckande likt en grupp människor med vedervärdiga värderingar.  Jag kan tillägga att jag jag de två senaste åren satt noll lökar i jorden på hösten. Men åter tillbaka till blommorna. I år händer det iallafall. Till helgen på landet kommer en del lökar komma ner i jorden och innan dess hoppas jag hinna få ner några här hemma också. Min trädgårdsinspiration står Weronica för och hennes tips att spana inspiration på utländska siter men handla i Sverige har jag tagit till mig i år. Håller tummarna för att det inte är för sent på säsongen.


Såg att Elin Lannsjö är på en drömlik resa i Italien och även passerat Rom. Vi åker till Rom om tre veckor och då ska jag också äta pasta, hänga på uteserveringar och spana in vackra innergårdar. Vi har visst samma favoritspot i Rom, nämligen Bar Del Fico. Vi gillar det så mycket att vi till och med bor i samma kvarter. Har ni några Rom-tips? Jag hade mer än gärna packat ner Elins urfina outfit från Rodebjer i min resväska. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar