måndag 1 oktober 2018

Helgen som gått

Henrik har varit på resande fot och mina snälla föräldrar har varit hos oss vilket är oerhört lyxigt. De leker med Edith och ibland leker jag med dem men jag passar även på att göra andra saker och få lite egentid. I lördagsmorse efter att jag varit och tränat så busade jag och Edith i vardagsrummet. Eller hon busade och jag tittade på.


Mellan regnskurarna passade vi på att leka ute i trädgården. Hur gullig är inte Edith i sitt fleeceset? Det tvådelade hon har finns inte kvar men här finns en hel variant. Finns på Lindex. Mössan har jag fått en del frågor om på Instagram och den är från Arket. Den grå verkar vara slutsåld men här finns en randig variant


Det har verkligen varit väder i helgen. Ena sekunden ösregn och blåst och nästa strålande sol. Älskar kvällsstrålarna som letar sig in i vårt kök. Eller vårt kök badar ju i ljus hela dagen men kvällsstrålarna letar sig in och skapar härligt ljusspel.


Idag har jag haft lunchgäster och till dessert gjorde jag denna urgoda äppelkaka som Johanna har ett väldigt bra recept på. Jag gjorde den ett par gånger förra hösten och alla som smakar den älskar den. 


Innan vi gick loss på äpplekakan som åt vi en ljummen sallad med bulgur, ärtpesto, bacon, rostade tomater och Buffemozarella. En bortglömd favorit som jag misstänker att jag kommer att göra en del i höst. 


Troligtvis min sista Dahlia som står ståtligt på köksbordet. Jag har fortfarande en hel del knoppar kvar men det är tveksamt om de kommer att slå ut. Det har ju varit riktigt kallt några morgnar. Kanske dags att gräva upp knölarna istället?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar