onsdag 16 maj 2018

Veckan som gått

Den senaste veckan har jag mer eller mindre hängt utomhus hela tiden och har haft fullt upp med att umgås med vänner, skrattat åt Ediths upptåg, träffa familjen, badat, njutit av varma kvällar på landet och förlorat i Yatzy. Jag tillbringade sex dagar på landet med folk som gick lite omlott medan maken var på svensexa och så fint väder som vi haft nu har vi nog inte haft sedan vi köpte huset för tre år sedan. 


Jag har såklart badat mycket. Det gör jag ju så fort tillfället ges. Minst två dopp om dagen och mitt favoridopp är det efter en morgonpromenad i högt tempo men när det kommer till bad så diskriminerar jag absolut inte.


I torsdags hade jag en kär vän på besök och vi premiäråt för säsongen på Mia´s sjöbod. Om ni har vägarna förbi denna del av Orust är detta ett hett tips! 


Varje morgon på landet tar jag en lång morgonpromenad och trots att jag gått denna runda många gånger så stannar jag nästan alltid och tar minst en bild. Jag kommer aldrig tröttna på dessa vyer. 


Att se solen gå ner uppe på klippan vid vår tomt är alltid lika vackert. I helgen fick jag sällskap av både syskonbarn och pappa. Som skåning är jag inte direkt uppvuxen med att klättra på klippor vilket ofta märks. Därför är det skönt att ha besök av likasinnade. 


Alla måltider har intagits utomhus och på landet älskar jag enkel mat som helst serveras i en skål. Sallader i olika former står ofta på menyn och i helgen har det blivit mycket linser och rostade små morötter som bas. 


Edith har också njutit lite av solen även om hon mest hängt i skuggan i vår trädgård med mormor och morfar. Men hon har till och med premiärbadat upp till knäna men allra roligast är det att leka i sanden. Att det kan vara så roligt att fylla och tömma en vattenkanna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar