tisdag 8 maj 2018

Poké bowl


Det är svårt att inte nämna vädret just nu. Att sitta ute och äta middag vid 20-tiden i shorts och T-shirt. Tänk om vi äntligen får en fin sommar med så där härligt varma kvällar. De senaste dagarna har vårt trädgård antagit en grönskande skrud. Vår terassmiddag idag bestod av poké bowl. Jag gör alltid min poké bowl på lax som jag marinerar i japansk soja, lime, chili, sesamolja och rostade sesamfrö. Sen brukar jag pickla morot och sedan ha till sådant som jag gillar. Idag blev det sojabönor, koriander, jordnötter, gurka och mango. Vårt grötris var slut så idag fuskade jag med jasminris. Såsen har jag gjort på turkisk yoghurt, majonäs, srirachasås, en skvätt japansk soja och pressad lime. En riktig favoritmiddag hemma hos oss. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar