torsdag 31 maj 2018

Veckan enligt min mobilkamera

Ikväll skulle jag egentligen varit på en extravagant middag hos Jotex men det körde ihop sig med barnvakt och maken är på resande fot så jag och Edith stannade på landet istället. Vi har varit här nästan hela veckan och vi njuter verkligen av vädret. Vi börjar dagen med att jag tränar på altanen vid sjuttiden. Edith hjälper till. Ibland får det motsatt effekt men det är det värt. Efter det promenerar vi ner till badplatsen så att jag kan ta ett morgondopp innan vi äter frukost. 



Sen brukar Edith bada lite i sin pool och så gör vi kanske en liten utflykt. Idag var vi en sväng på Orust blommor. Edith älskar verkligen det stället. Och personalen som hon allt som oftast försöker stjäla kramar av. När Edith sen ätit lunch och sovit middag så går vi ner och badar och leker i sanden i någon timme. Sen tar vi en promenad med vagnen innan vi avrundar Ediths dag hemma i trädgården.


När Edith gått och lagt sig så fixar jag i trädgården. Jag har bland annat gjort om ett trädgårdsland till en uppställningsplats för pallkragar. Nu fattas det bara jord och grödor. Eller i en har jag redan planerat ner massa luktärtor men de andra två ska det planteras ätbara saker. När det är sådant här väder så äter jag i stort sett bara sallad. Idag blev det en med belugalinser, halloumi, tomater, jordgubbar och broccoli. 


Något som vi inte gjort i veckan är att vara inomhus och nu är första gången jag öppnar datorn gällande något som inte är jobbrelaterat. Därför blir såklart bloggen lidande men jag tror och hoppas att jag inte är den enda som hellre njuter av sommarkvällen än att sitta framför datorn så det är kanske helt ok. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar