lördag 2 juli 2016

Rosens dag

Idag är det rosens dag och i vår trädgård på landet så blommar de flesta av våra rosor. Vi flyttade ett gäng ljusrosa kvistrosor i samband med att vårt trädäck skulle byggas och tyvärr blev det minusgrader strax därefter så de har inte riktigt hämtat sig men nu har nästan alla blad och några har fått knoppar. Jag är hoppfull gällande deras framtid.

På vårt bröllop så hade vi tolv rosenbuskar i vår vigsellokal. Det är olika sorter i vitt och ljust rosa och projektet med att införskaffa tolv stycken blommande rosenbuskar i rätt färger var inte jätteenkelt men Orust blommor som vi besöker väldigt ofta löste det till oss. Jag tror att någon av dessa heter wedding rose men det kan också vara någon annan. Jag är ju inte så rutinerad gällande trädgårdsskötsel så det där med att anteckna vad jag har planterat var har jag inte riktigt anammat än. Hur som helst så står dessa tolv rosenbuskar nu i vår trädgård som en fint minne från den där dagen för snart elva månader sedan. 




1 kommentar: