söndag 11 oktober 2015

Lugnet före renoveringsstormen


Detta kan ha varit sista helgen innan en mer omfattande renovering av vårt lantställe sätter igång. Vilket innebär att vi framöver inte kommer att att kunna fly stan för att hämta energi på landet. För det finns nog ingenstans där jag kan ladda batterierna som på landet. Lugnet, tystnaden, kravlösheten och de magiska solnedgångarna är min bästa medicin. där Men denna helg har hantverkare har varit på plats, ritningar har modifierats och listan över alla val som ska göras fyllts på avsevärt. Tyvärr kan jag vara extremt velig när där kommer till vissa saker. Kök är onekligen en av dem.  Annars har vi ägnat helgen åt att promenera, umgåtts med vänner, somnat väldigt tidig och ätit långa frukostar. Det gjorde också att jag missade världens bästa Fridas 10 årsmiddag som enligt instagram verkar ha varit himla trevlig.  Nu laddar vi inför partiledardebatten som bör bli en hetsig historia innan jag ska ta en tidig kväll då jag har en händelserik vecka framför mig.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar