onsdag 3 juni 2015

Kungsholmsgatan 18

Denna väldigt fina lägenhet ligger ute till försäljning just nu. Hela lägenheten är såklart jättefin men just denna vy känner jag onekligen igen. Just den här bilden har jag nämligen haft i otaliga inspirationsmappar och finns nog på fler än ett ställe i mitt pinterestflöde. Nu när bostadens säljs är det betydligt mer färg och inte lika prydligt och koordinerat. Eller koordinerat är det säkert ändå men på ett sätt så att det ska se ut som om det inte är så koordinerat. Den vita kitchenaiden är borta och hornen på väggen har tillkommit och vid matbordet står det Thonetstolar. Så att även om basen är ungefär densamma så är detaljerna 2015 istället för 2010 men jag måste säga att bilden från 2010 fortfarande är en riktigt favorit enligt mig. Ljust, fräscht och harmoniskt vilket jag uppskattar. 


Bild 1: ESNY och bild 2 från 2010 från mitt pinterestflöde


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar