torsdag 16 april 2015

Sommarhusdrömmen som blev sann

Jag har vi flera tillfälle antytt att vi drömmer om ett sommarställe. Den drömmen har egentligen sedan i höstas gått från dröm till plan och sedan vi kom hem från semestern i början av Mars så har vi letat aktivt. Jag har insett att visningar och budgivningar inte är min kopp te då jag efter jag sett huset mentalt flyttar in och sedan blir jag deprimerad när vi av olika anledningar inte köper det hus där jag ser min sitta på trädäcket med mitt morgonkaffe. I tisdags drog vi oss ur en budgivning då priset blev orimligt högt och då trodde jag nästan att vår dröm inte skulle bli verklighet i år. Jag som redan hade börjat samla inspirationsbilder på Pinterest

På ren chansning bokade vi en förhandsvisning på ett annat hus på ett av de två lägen där vi aktivt sökt. Tidigare idag körde vi upp till Orust, träffade mäklaren, tittade på huset, la ett bud och skrev papper. Allt inom loppet av två timmar. Så nu har vår dröm om att kunna kombinera det bekväma citylivet i veckorna med det rofyllda livet på kusten på semestrar och helger blivit sann och förutom att planera bröllop så vet vi precis vad vi ska göra i sommar. Det vill säga renovera och så klart även njuta av skärgårdsliv, salta bad och det lugn som infinner sig där ute. 




1. Förra sommaren i närheten av huset vi köpt. Dock har vi inte denna lyxiga utsikt. 2-3. Medans vi väntade på att skriva kontrakt så njöt vi av solen i hamnen och dagen får två tummar upp från mig. 

12 kommentarer:

  1. Men så roligt . stort grattis och där kommer det ju bli toppen att tillbringa somrarna / Pernilla

    SvaraRadera
  2. Svar
    1. Ja, det känns så himla roligt. Tror att det kommer att passa oss väldigt bra med lägenhet i stan och hus på landet.

      Radera
  3. Grattis!!!!! / Kram L

    SvaraRadera
  4. wiiiie, GRATTIS !!!

    SvaraRadera
  5. Åh, grattis!! Minns den där känslan så väl, när man skrivit papper och det verkligen har hänt på riktigt – magiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det känns fantastiskt. Eftersom det gick så himla fort så är det först nu i helgen som det sjunkit in liksom! Så trevligt det ska bli att ses den 28:e föresten!

      Radera
  6. Grattis, vad kul! Tack för en jättefin blogg med vackra bilder & mycket inspiration hälsar en trogen läsare /Lovisa Sondefors

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lovisa, vad glad jag blir när ni läsare lämnar avtryck!;)

      Radera