måndag 10 november 2014

Energikick


Jag känner mig nu nästan helt återställd efter förra veckans sjukdom bortsett från att jag är ovanligt trött. Dock kan det ju även bero på att det är ovanligt mörkt ute idag. Igår var jag på gymmet för första gången på 1 1/2 vecka vilket känns i kroppen idag. Min torftiga träning har de senaste 10 dagarna bestått av några stärkande promenader och som vanligt en rejäl dos vardagsmotion då jag nästan alltid går överallt. Som jag saknat gymmet. Och varje gång jag känner en känsla av saknad när det kommer till träning så tänker jag tillbaka två år i tiden och önskar att jag hade kunnat berätta för Emma år 2012 hur Emma år 2014 skulle leva livet. Jag tror att det hade gjort det där första halvåret när kampen med vikten och mot en hälsosammare livsstil lite enklare.

Nu när årets mörkaste period är här så är det extra viktigt för mig att äta bra mat. Att börja dagen med en vitaminbomb och på kvällarna brukar Henrik skära en apelsin i perfekta klyftor som jag äter med kanel och ibland en liten klick kessella eller turkisk yoghurt. Just nu består ca 70 % av min kost av grönsaker i olika former och jag är helt övertygad om att min kosthållning påskyndat min återhämtning.

Den rosa drink drack jag efter träningen igår och det är jordgubbar, lingon, osötad mandelmjölk, 1/3 banan och vaniljpulver. Toppat med chiafrö. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar