fredag 26 september 2014

Favoriter


Mörkt och kyligt på morgonen och mörkare kvällar. Hösten är verkligen här nu. Igår såg vi sista avsnitt av borgen så nu är det dags för oss att hitta en ny serie att titta på. En riktig höstsysselsättning tycker jag. Hösten har knappt börjat men jag har redan tydliga favorit. Maria Åkerbergs C vitamin serum kommer att bli min räddare i torr hud-nöden under årets kalla månader. Jag har under många år byggt mina naglar, de senaste åren har jag använt shellac men nu har jag fått rätt mycket eksem i mina händer. Som inte beror på det men jag vill inte riktigt utsätta naglarna för onödigt mycket filande och sen behöver jag kunna ta bort lacket snabbt om det behövs. Mitt favoritlack nu är Essies stylenomics och med Seche vites topplack så blir känslan nästan som shellac. Fast jag får ju göra vid dem betydligt oftare. 

Något som inte är lika höstigt är att vi idag efter jobbet åker ut till Orust för att ha vår årliga kräftskiva i en sjöbod i morgon. I år har valet av outfit inte varit baserat på hur snyggt det är utan hur varmt det är. Lite svårt att förstå att detta är drygt ett år sedan nu. Att det är ett år sedan jag kom i mål. Sedan dess har mitt mål reviderats något och jag slutade på ytterligare ett par kilo minus men är stabil sedan drygt ett halvår tillbaka.  Hur som helst. Min packning innehåller både denna sköna polotröja från HM och min nya favorithalsduk från Acne


1 kommentar:

  1. Vad mysigt med kräftskiva. Grattis till din hälsosamma nya livsstil :-)

    SvaraRadera