söndag 14 september 2014

Dagen D


Denna valdag går givetvis i valets tecken. Har parkerat oss på soffan och alternerar mellan SVT och TV4s valbevakning. För första gången röstade jag på valdagen i år. Under mina första år som röstberättigad så kampanjade jag på valdagen så det har aldrig blivit någon tradition för mig att gå på valdagen. Det var lite mysigt och nästan högtidligt. Och det är ju ingen hemlighet att jag fruktat det regeringsskifte som nu Valu visar. 

Annars har denna helg bjudit på mycket tid för att hämta lite av den energi som jag tappat bort på sistone. Sovit fler timmar än vanligt, gått långa promenader,, en sväng på stan igår för att fråga ut lokalpolitiker så att vi kunde hitta lämpliga kandidater att kryssa i kommunvalet och en trevlig middag med goda vänner igår. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar