onsdag 13 juni 2018

Jättevallmo

Under en av mina vattningsrundor i trädgården så hittade jag några jättevallmo. För två år sedan så slängde jag mängder av sådana frö men sen insåg jag att jag inte riktigt såg skillnad på dem och ogräset och sen tog ogräset över ett av landen och mina vallmo föll i glömska. Gissa om jag blev glad när jag nu såg tre stycken av dessa fina blommor. En av dem fick hedersplatsen bredvid min säng men tyvärr så vissnade den bara någon ynka timme efter jag tog in den så jag borde helt enkelt låtit den stå kvar där ute. I år har jag faktiskt dragit mig för att plocka in blommor. Vi tillbringar så lite tid inomhus att jag hellre låter blommor när stå kvar där de mår som allra bäst. Men nu har mina första luktärtor kommit och jag har förstått att jag verkligen ska plocka så mycket jag bara kan. 



1 kommentar:

  1. Åh!!! <3 Jag har precis börjat lyckas med mina växtligheter där hemma! Jag längtar verkligen till den dag jag kan plantera och så utomhus, i en egen trädgård! :D
    Men ,tills vidare får jag hitta på mina egna små lösningar för att inte känna mig instängd i en lägenhet i ett stort hyreshus! Haha!

    SvaraRadera