fredag 23 februari 2018

Drejarvägen 27

Jag tittar på väldigt mycket bostäder och jag har lite olika ögon som jag tittar med. Jag inspireras av vackra sekelskiftes lägenheter. Njuter av välgenomförda renoveringar och charmas av orörda pärlor. Men ibland dyker det upp objekt som får mitt bostadshjärta att slå riktigt hårt och nu är det detta fina hus med utsikt över Öresund som har fångat mitt bostadshjärta. Huset är ritat av Jørgen Bo som också har ritat Louisiana. 

Vi kan ju börja med den fina öppna spisen, de rena linjerna och materialvalen. Sen fortsätter vi till det inbäddade läget som så fint smälter in i naturen och även öppnar upp för en magisk utsikt. Jag ser mig själv sitta i ateljédelen med en kopp kaffe när regnet smattrar mot glastaket ovanför mig.  Sen har denna typ av hus något som är min stor besatthet när det kommer till hus och det är en så mjuk övergång mellan inne och ute. Det står högst upp på min lista över kriterier om vi ska köpa ett annat hus någon gång. Här fortsätter till och med skiffergolvet från vardagsrummet via de stora glasdörrarna ut på terassen där man möts av vidunderlig utsikt och jag är nästan säker på att flera fälten är knallgula rapsfält. Eller så är det önsketänkande. 




Bilder: Fastighetsbyrån via Hemnet

1 kommentar:

  1. Denna interiör jest helt fantastiskt och så fantastiskt belägen...stort utrymme att designa!

    SvaraRadera