söndag 9 april 2017

När jag får välja


Idag fyller Edith två månader och än så länge är det ju ett bra tag kvar innan hon kommer att ha några större preferenser gällande hennes kläder. Det nyttjar jag till fullo och klär henne i olika nyanser av vitt, beige och grått med inslag av puderrosa och en gnutta marinblått. Koftor och kragar är något jag är väldigt förtjust i och jag köper gärna bodies med fina kragar men sen har jag ju även köpt ett gäng lösa kragar från Konges Sløjd som jag gärna använder. Hennes stickade strumpor använder jag flitigt då de både håller hennes fötter varma och ramlar inte av som vanliga strumpor. 

Här hemma i Sverige gillar jag HMs baby exclusivekollektion, deras bodies och tights i pimabomull är riktigt bra och deras kashmir är prisvärd. Sen tycker jag att både Lindex och Kappahls Newbie har en del guldkorn och extra plus till de stora svenska kedjorna som gör majoriteten av sina bebiskläder i ekologiska material. Även Zara har en del fina barnkläder och Livly har ljuvlig kvalitet på sin bomull. Våra danska grannar har många varumärken som jag gillar såsom tex Konges sløjd där Ediths kragar kommer ifrån och MarMar Copenhagen som har väldigt bra kvalitet och bra baskläder. I Frankrike har vi köpt en hel del koftor och klänningar från Jacadi Paris och min favoritkofta till henne har vi fått i present och den kommer från franska Tartine et chocolat och är i en superhärlig bomull och kashmirblandning. 

Kofta från Tartine et chocolat, body och tights HM baby exclusive, krage Konges Sløjd, stickade strumpor FUB  (finns på bland annat babyshop)




1 kommentar:

  1. Åh helt i min smak oxå på min lilla bebis. Älskar ljusa toner i fin kvalité!

    SvaraRadera