tisdag 28 mars 2017

Tid att njuta

I morse när jag och Edith gick upp så möttes vi av strålande väder och efter att jag hade ätit frukost satte vi oss i vardagsrummet och såg till att den mindre av oss fick mat och jag tog en kopp kaffe och njöt av de vackra blommorna som Henrik kom hem med i helgen. 

Jag tillbringar ju en del tid hemma nu och det är enkelt att bara se hemmet med kritiska ögon. Nu är jag ju även hemma under de timmar när ljuset är som allra mest kritiskt och det är lätt att bara se fönstren som behöver putsas eller tassavtryck på golvet i köket. Det är enkelt att stirra sig blind på det som inte är klart i vårt dressing room eller vårt nyrenoverade TV-rum som inte är intrett.

Men jag har också tid att njuta av vårt hem. Av ytor, vårt rofyllda badrum, stora kök där solen skiner in nästan hela dagen och vårt vardagsrum som jag tycker är vår mest lyckade kombination av min och Henriks stil. Sen hittar jag ju saker här hemma som jag inser att jag tycker väldigt mycket om. Som denna blå vas som jag köpte på Östlingh & Schedin för drygt ett år sedan. Fast om jag ska vara helt ärlig så det jag njuter allra mest av är vår stora tvättstuga där jag numera tillbringar en hel del tid. Hur en så liten människa kan bidra med så mycket tvätt är för mig en gåta. 





6 kommentarer:

  1. Har du något bra tips på soffa?

    SvaraRadera
  2. Hej, vilket fint soffbord ni har! Var ifrån kommer det? Tack på förhand. Mvh Johanna

    SvaraRadera
  3. Visst är det en underbar tid med mammaledighet och bara ta dagarna som dem kommer! Den blå vasen är jättefin!
    Hinner du med att läsa något och har du något bra boktips?
    Jag har precis läst ut "Miniatyrmakaren" som jag köpte på bokrean, den var riktigt bra.
    Med vänlig hälsning Monica

    SvaraRadera
  4. Jag undra med om soffbord och böcker????
    Med vänlig hälsning Lena

    SvaraRadera
  5. Maria: Det beror ju på vad du är ute efter? Stil? Storlek?
    Johanna: Det kommer från Posh living och är typ 4-5 år gammalt.
    Monica: Jag har också läst Miniatyrmakaren, jättebra! Har du läst "en hemlig plats"? Den rekommenderar jag verkligen!
    Lena: Just nu har jag inte jättemycket boktips. Hinner inte riktigt läsa. Men en hemlig plats som jag tipsar om här ovan rekommenderar jag.

    SvaraRadera