fredag 24 juli 2015

Min födelsedag


Igår hade jag en ypperligt trevlig födelsedag och trots att jag sagt att jag inte skulle fira alls så blev det en hel del firande ändå. Först blev det snittar, bubbel och tårta i trädgården med vänner och mina föräldrar. Vi har ju en himla massa vänner som har sommarställe i närheten så för en gång skull är det en fördel att fylla år mitt under semesterveckorna. 

Efter tårta och bubbel gick vi på Ukelelefestival som var runt om i byn. Ett udda men roligt inslag och vi är ju inte sena på att stödja de evenemang som är i byn och så klart även detta. Att mellan sjöbodarna och lyssna minikonserter var ett fint inslag på min födelsedag. 


På kvällen tog vi båten över till Käringön för middag på Petersons. Men först tog vi en promenad i stormen. Jag passade även på att bevisa med grimaser och dans att man inte behöver vara mogen bara för att man fyller trettioett. Därefter åt vi en fantastisk middag och jag åt galet goda musslor följt av Långa. Vi avrundade kvällen med att boka ett bord för min födelsedag nästa år och sedan tog vi båten tillbaka och somnade sött. En väldigt fin födelsedag med andra ord. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar