tisdag 13 september 2011

London calling




Nu är äntligen både jag och min väska hemma från London. Man kunde hoppats att vi skulle komma samma dag men icke. Detta var mitt första besök i London och efter en trevande start så har jag kommit att uppskatta London. Covent Garden, Kensington och Notting Hill är underbara delar och även kvarteren kring Bayswater Street / Hydepark är helt fantastiska kvarter såsom många andra. Dock får maten i sin helhet inget vidare betyg även restaurangen Hakkasan får många plus. Dock håller jag mig gärna borta från brittisk mat. 



En fin eftermiddag i mysiga Covent Garden
Fina köpcentrat Liberty
Jag vill inte fördöma den brittiska maten helt. Marmelader och sylt är de duktiga på.
Efter att ha sett en uppsjö av blomsteraffärer som sålde plastblommor med blomdoft så kändes det betryggande att se detta blomsterstånd utanför Liberty

Även området där OS nästa sommar kommer att hållas besöktes
Chinatown 


Efter ett snabbt ombyte från jeans till kjol ute på gatan
så smakade ett glas champagne på Ritz gott.
London Eye, tagen från en turistbuss
En av alla fantastiska rätter som serverades på Hakkasan. Samtliga rätter serverades i skålar som alla vid borden fick ta av.
Ännu en av rätterna

En del av desseren. Detta är någon form av gigantisk chokladbulle. Till det serverades en syrlig pannacotta. 

En av många vackra gator
Även London har en rad pampiga fastigheter
Även Big Ben avverkades under bussfärden.
Sista kvällen tackade London oss för visat intresse med bravur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar