söndag 15 mars 2015

Weekend-list

Efter en semester fylld av sol och lata dagar utan måsten och därmed en veckas paus är det åter igen dags att lista saker som inspirerar mig på ett eller annat sätt just nu. Våren som kommit, melodifestivalen som nu är avslutad, bokläsning och ögongodis i form av blommor känns som lämpliga ämnen för att sammanfatta och avsluta veckan.

Wear
I veckan släppte HM Studio SS15 och jag är kanske lite beredd att kapitulera gällande den rådande sjuttiotalstrenden. Eller jag är i alla fall på jakt efter ett par perfekt utsvängda byxor som gör mina ben väldigt långa och slanka. Hur som helst så har kollektionen ett par riktiga guldkorn.


Read
På semestern läste jag förutom vår bokklubbsbok och "Det stora kalaset" även den första boken i Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgren triologi om Engelsfors, Cirkeln. Jag är väl egentligen lite för gammal för att tillhöra huvudmålgruppen men jag sträckläste den och har såklart beställt hem de andra två delarna. Lagom lättsamt för solstolen på semestern och med all sannolikhet även för soffan. 




Watch
Så här dagen efter melodifestivalen så känns det kanske som ett lite väl enkelt val att välja gårdagens vinnarlåt. Och om jag ska vara helt ärlig så tittar jag oftast på melodifestivalen men lyssnar sällan på musiken i övrigt. Vissa av låtarna lämpar sig för mina träningslistor men annars är det inte riktigt min musiksmak.  Men hur som helst så vill jag lyfta den fantastiska teckenspråkstolken som fått mitt facebookflöde att svämma över av kärlek. Det värmer mitt extra hjärta mycket då min syster är döv och jag är uppvuxen med teckenspråk.  




Like
Eftersom vi kom hem i mitten av veckan och sedan tillbringat helgen i Skåne så gapar våra vaser hemma tomma. Därför inspireras jag av Johannas färgsprakande och vackra fredagsbukett skriver upp blomstershopping så fort jag är tillbaka i stan igen. Nu ska vårens blommor fylla vårt hem och vem vet. Kanske vågar även jag en härlig färgklick.


3 kommentarer:

  1. Hej!
    Gillar din blogg såå mycket, stilen, språket och bilderna!
    Ps klänningen var tyvärr slut både på nätet och i butik här i Västerås.
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket Maria! Vad glad jag blir. Vad synd att klänningen är slut! Den kanske kommer in på nätet igen? Ibland får man hålla lite koll där...

      Ha en fin dag,

      Radera
  2. Samma här! Underbart när våra systrar blir inkluderade på ett så härligt sätt!

    Kram

    SvaraRadera