söndag 22 mars 2015

Vår inne

Eftersom våren plötsligt bestämde sig för att ta en paus under helgen så bestämde jag mig för att göra detsamma. Förutom gårdagens ärende och en födelsedagsfika i förmiddags följt av en promenad så har jag mest legat inne och läst. Jag plöjer just nu triologin om Engelsfors och just denna helg har jag inte haft några andra önskemål än att ligga på soffan och läsa med bra musik i bakgrunden. 

Trots att våren utanför fönstret lyser med sin frånvaro så har våren flyttat in så smått hemma hos oss. Växten i skultunakrukan är någon form av aloe veraväxt. Den är resultatet av att jag mutade Henrik med en valfri växt om han följde med mig för att köpa blommor igår. Jag är mest tacksam över att han valde denna diskreta växt då hans började bland de väldigt stora växterna och hade sedan något tanke på ett stort fat med väldigt många små kaktusar på. 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar