lördag 21 mars 2015

Planlös helg

Vi har en väldigt lugn helg här hemma. Inga direkta planer eller måsten. När jag kom hem efter en lång dag i Stockholm igår så hade Henrik gjort tacos med pulled chicken, mangosalsa, guacamole och massa koriander. En perfekt fredagsmiddag och han vet verkligen hur han ska få mig glad efter en sådan dag när jag gått upp innan klockan slagit fem.

I morse började jag tvätta tidigt och passade då på att promenera över halva stan för att köpa bröd. Besvikelsen över snöflingorna som föll var totalt. Efter att ha ägnat dagen åt tvätten, städa, träna och blomstershopping så ligger jag nu på soffan och läser andra delen i Mats Strandberg och Sara Bergmark Elfgrens triologi om Engelfors, Eld. Doften av lammgrytan som Henrik gör börjar onekligen få mig att längta efter middag. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar