lördag 28 mars 2015

Falsk anka

Igår var det Henrik som var ute och flängde och kom hem sent. Vanligtvis brukar det vara jag som kommer hem sent på fredagar och då brukar världens bästa fästman lagt ner lite extra kärlek och omtanke när det gäller maten. Så igår gjorde jag en fuskvariant av Pekinganka. Eftersom jag började med maten när jag kom hem från jobbet så behövde det gå relativt fort och därför använde jag ankbröst som jag skar i mindre bitar och lät stå på spisen i två timmar tillsammans med mycket ingefära, vitlök, chili och hoisinsås. Serverade köttet när det fallit isär med mandarinpannkakor, koriander, vårlök, gurkstavar, edamamebönor och en dressing som jag svängde ihop. 

Att sitta länge och bygga ihop sina små rullar och prata om allt mellan himmel och jord. Det är en fin start på helgen det. 




1 kommentar: