söndag 29 oktober 2017

Oktobers önskelista

(* Detta inlägg innehåller adlinks men samtliga produkter är utvalda av mig.)

Månadens önskelista har tagit några månaders paus. Inte helt avsiktligt och jag har verkligen suttit och försökt knåpa ihop en lista sista kvällen i varje månad men det har liksom inte lyckats riktigt men nu är den tillbaka och denna månad sätter årstiden tonen.

Högt upp på min önskelista står den urfina muggen med ett E från Royal Copenhagen. Perfekt till mina många kaffekoppar som jag dricker här hemma. En varm filt som jag kan ha på mig när vi ligger på soffan och tittar på serier står på önskelistan. Denna från Elving är en toppkandidat. Giovanna Battaglia Engelberts bok Gio_graphy känns som extravagant verklighetsflykt extra allt och kommer verkligen att lysa upp höstmörkret. På tal om höstmörkret så har vi ett litet lampproblem i vårt kök just nu vilket gör att halva köket är rätt mörkt och kommer att vara det ett par månaderna. Dålig tajming men en fördel är ju att jag får överdosera levande ljus. Jag trodde att jag var trött på Gloria från Klong men den passar väldigt bra till våra helt för grunda fönsterkarmar. Frågan är bara om den även passar med vår dotters armar som blir orimligt mycket längre för varje dag som går.
För mina långa och många promenader så behöver jag en ny fin mössa. Eller jag har ju mössor men någon som inte är svart eller grå. En puderrosa i kashmir från Softgoat hade passat bra. Via Ulrika hittade jag denna bok och den åker också upp på önskelistan och nästa sommar ska vi verkligen åka tillbaka dit och då bo på Helenekilde badehotell.


Untitled #25


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar