torsdag 7 januari 2016

Moodboard vardagsrum

Det är väl få som missat att vi köpt hus. Däremot har jag varit väldigt snål med bilder från huset men det tänkte jag att det skulle bli ändring på nu. Just nu har jag dock inget eget bildmaterial då hela huset är maskerat och hantverkarna jobbar med att måla om och fixa lite småsaker.

När det kommer till inredning så ser ni mitt moodboard för vardagsrummet här. Plus en väggfast låg bokhylla och mycket belysning och tavlor. Vi kommer inte att ha någon TV i vardagsrummet så detta rum ska kännas lite mer vuxet och klätt. Det känns ju redan som om vi leker vuxna så vi fortsätter helt enkelt på temat. 

Mörkblå soffor med valnötsben är beställda och är snarlika dessa från Ire som vi tittade på från början men som tyvärr är för långa för rummet. Två soffor mitt emot varandra ska vi ha och bakom den ena ska vi ha ett sideboard, detta från Fogia är fint men glashyllor känns inte så praktiskt. Framför det andra fönstret ska vi ha en dagbädd och där har man full uppsikt över köket. När jag har möjlighet ska jag titta på Layereds ullmatta i grått och eftersom vi nu ska ha mörkblå soffor så behöver jag köpa nya kuddar då alla mina kuddar är mörkblå. Nina Kullberg har många fina mönster. Detta print som finns hos Le Kiosk hade gjort sig väldigt bra i detta rum och jag behöver stora krukor att ha på golvet. Hanna Wessmans kruka från DBKD i creme ligger bra till. Av min älskade make fick jag lampan som länge stått på önskelistan och den kommer att göra sig alldeles ypperligt i vårt vardagsrum. 



I dagsläget ska vi i vardagsrummet endast måla om och ta bort de lamputtag som finns på väggarna. Väggarna målas i Jotun Washed linen och som vanligt kommer vi att ha gardiner från golv till tak som löper längst båda kortsidorna. De förra ägarna bytte den öppna spisen mot en variant med gas, detta ska på sikt återställas samt att den öppna spisen ska bli slät och vit.


Mäklarbilder: Bjurfors



4 kommentarer:

  1. Så spännande och kul, ska bli roligt att få se mer! Vart har ni köpt hus någonstans?

    /Petra

    SvaraRadera
  2. Spännande tycker nog hantverkarna också som får nya direktiv varje gång vi kommer dig. ;) Vi har köpt hus i Kungälv.

    SvaraRadera
  3. Vilket härligt moodboard. Känns väldigt elegant. Ska bli spännande att följa er husresa.

    SvaraRadera
  4. Jättefint moodboard, känns verkligen elegant, och vuxet :)

    SvaraRadera