lördag 9 januari 2016

Lördagsmix

Nu skulle jag egentligen suttit på Miss Sophie med min make och några vänner och ätit en lång och trevlig middag. Men för en gång skull så lyssnade jag på min kropp som hela dagen tydligt sagt åt mig att vila. Istället för att redan i morse lyssna på signalerna så har vi varit på My dog och sedan var vi i huset och fixade lite saker. När vi kom hem vid 16-tiden så somnade jag och vaknade halv nio. Så nu ligger jag istället här i vårt kaotiska hem, i min pyjamas och inser att det var bra att jag lyssnade på kroppens tydliga signaler. Jag är löjligt medveten om att jag borde packa lite lådor men den orken har jag inte så istället ligger jag och surfar på allt och inget.



Just nu lagar vi inte mat. Vi har goda vänner som är snälla och bjuder oss på goda middagar. Annars äter vi hämtmat. Det är inte likt oss men vårt kök är till häften nerpackat och kylen gapar tom. Men snart är vi flyttade och klara och då ska jag laga mat som aldrig förr. Förutom att jag ska laga mer vegetariskt så ska jag även vidareutveckla mina kunskaper gällande det asiatiska köket. En otroligt slarvig benämning men jag tänker Korea, Vietnam och Thailand. Så fort vi flyttat ska jag fylla kylen av goda inlagda grönsaker så att man enkelt kan slänga ihop en sån här tallrik utan att det tar någon tid alls. 


På tal som stundande flytt och hus så är det ju en del saker som behövs då vi går från 80 kvm till ungefär 200 kvm. Bland annat kommer vi att behöva rätt mycket mer saker att ha på väggarna. Detta print från Sølve hade passat ypperligt i vårt blivande vardagsrum. Det som idag var helt inplastat och maskerat men som förhoppningsvis kommer att vara målat och klart någon gång nästa vecka.



Jag fastnade framför Net-a-porters youtube-kanal och hittade massor av bra klipp. Bäst är detta som är fyllt av inspiration gällande jobbklädsel. Och i mitt fall är jobbklädsel oftast densamma som "gå ut och äta"-klädsel och "träffa tjejerna"-klädsel. Det är en annan sak jag ser fram emot inför flytten. Att få ordning i garderoberna och påbörja den där resan mot den perfekta basgarderoben som kompletteras med väl valda accessoarer och alltid fungerar. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar