torsdag 16 maj 2013

Torsdagspepp


Morgonens pepp är nog nästan mer för min skull än för er skull. Idag är en sådan dag då jag behöver lite extra motivation. För jag har sådana dagar. De är inte många och än så länge finns det ingen dag min motivation svikit mig helt på min resa men ibland så hör jag den där rösten som tycker att jag ska ge upp. Som vill berätta att det inte är värt det. Men det är det. Varje dag är det värt det. Efter varje PT-pass när jag egentligen bara vill gråta så är det värt det. När jag knappt kan ta mig ur sängen för att jag har sådan träningsvärk så är det värt det. Varje gång jag tackar nej till saker som jag bestämt mig för att ta bort är värt det. Alla de uppoffringar jag gör gällande mitt liv är värt det. 

Hade jag fått göra något annorlunda så hade det varit att börja tidigare. Att sluta komma med alla dessa undanflykter som jag tidigare haft för att inte förändra mitt liv. Alla de mönster jag inte vågat bryta. Det jag vet nu är att undanflykter som jag kan inte, jag har inte tid och liknande egentligen bara betyder jag vill inte. 

1 kommentar:

  1. jag hejar på dig hela tiden. tycker du gör ett helt fantastiskt jobb !!!
    jag verkar hamna i 'varannan vecka'-svacka. varannan vecka går det skitbra, och varannan vecka vill jag ta den 'lättare vägen' precis hela tiden.
    hoppas det släpper snart, och framför allt måste jag nog bli bättre på att hålla mina mål tydliga i huvudet.

    SvaraRadera