onsdag 8 maj 2013

Mr P

1. Råbiff 2. Ångade skaldjur och grönsaker

I Lördags var jag och Henrik på Mr P som ligger på Götaplatsen och är Fonds bakficka. Vi första anblicken så uppfattade jag restaurangen som väldigt liten men den var större än vad jag trodde. Inredningen är mörk men snygg och stämningen är uppsluppen och trevlig. Ett perfekt ställe att gå till ett gäng, bortsett från denna lilla detaljen att man inte kan boka bord. 

Menyns upplägg tilltalar mig. Ett fåtal rätter under rubrikerna lite, mellan, stor och efter. Ett sympatiskt sätt att lägga upp menyer som bidrar till valfrihet. Jag valde en liten råbiff med bland annat öringsrom och örtmajo till förrätt och en av mellanrätterna,  ångade skaldjur och grönsaker till huvudrätt. Sambon valde en liten rå pilgrimsmussla med bland annat chilimajjo och svart sesamsalt till förrätt och en av de stora rätterna, Lammkorv med bland annat bönor till huvudrätt. Maten är god och annorlunda vilket är roligt. Men i det segmentet är konkurrensen i Göteborg stor och min favorit Bon på arkivgatan är svårslaget. och Mr P lyckas inte riktigt hela vägen fram. 

Den största anledningen till att de inte riktigt nådde upp till mina förväntningar var servicen. Den var absolut jättecharmig men ganska rörig. Brödet fick vi först mellan våra rätter och vinet fick vi när vi kommit en bra bit på våra förrätter. 

Men på det stora hela så är det ett trevligt ställe med god mat. Som absolut är värt ett besök. Men som kanske inte riktigt är bäst i sin klass. Men det behöver man kanske inte alltid vara?

Rå pilgrimsmussla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar