måndag 12 mars 2018

Veckans trio

Elle Decoration har massa fina hemma-hos-reportage just nu och mitt absoluta favorit är såklart det hemma hos Johanna. Det är inte bara visuellt fint utan det är ärligt och visar på Johannas vackra person. Den typen av reportage visar verkligen en annan sida av den hårda och konsumtionsdrivna inredningsvärlden. 


Ett annat fint reportage är det hemma hos konstnären Kasper Eistrups och Marianne Mosbæk. Matbordet och stolarna hade mer än gärna fått flytta hem till oss direkt och när jag ser denna typen av härliga (oftast danska) hem så inser jag alltid att jag måste börja utmana mig själv gällande färg. Jag menar inte att detta är en färgglad lägenhet men konst och detaljer ger ett avslappnat intryck. När det kommer till färg är jag nämligen väldigt tråkig och har svårt att plocka in mer än en färg i ett rum. Just detta är nog en av mina topp fem sämsta egenskaper enligt min make som är den färgglada i vår familj.


Om min man, mamma eller pappa läser detta så kommer de antingen att skratta eller gråta. När vi köpte vårt lantställe så gjorde jag ett fundamentalt misstag i vår trädgård. Jag väntade inte en säsong innan jag gick loss. Det borde jag verkligen ha gjort. Det första jag gjorde var att jag grävde upp alla påskliljor eftersom jag inte gillar gula blommor. Det gör jag fortfarande inte men inser nu att det var lite väl drastiskt och att påskliljor faktiskt kan vara rätt fint ändå. Sen vill jag gärna ha en Mimosa så det är ju uppenbarligen inte alla gula blommor jag ogillar. En annan sak som jag missat är att påskliljor och resen av narcisssläktet är ypperligt om man har problem med rådjur då de inte gillar dem. När jag ser Weronicas fina bild så påminns jag om att jag i september ska sätta massa fina narcisser. Bland annat denna, denna, denna och denna sort. 

Bild 1 och 2: Elle Decoration. Bild 3: Living by W


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar