tisdag 20 februari 2018

En dag på stan


Maken är bortrest och mina föräldrar har kommit hit från Skåne för att hjälpa mig med barn och hund. Att ha familjen trettio mil bort är i vissa avseende lite långt men samtidigt så blir det väldigt kvalitativt när de är här eftersom de oftast är här några dagar. Hur som helst har vi haft en mysig dag på stan.

Vi avverkade delar av den vanliga rundan vilket innebär besök på Artilleriet, Norrgavel och Rum21. Jag hade spanat in vaserna från 101 Copenhagen på Rum21 och de var ännu finare i verkligehet så en sådan fick följa med hem. Vi hann även med ett besök på Granit och så var jag inne hos Gulled och spanande in färgen på en lampa. Lunchen intog vi på Berzelli Choklad som alltid har supergod soppa till lunch. Ett tips för er Göteborgare. Låg tidigare på ovanvåningen till Almedalsmagasinet men ligger nu i anslutning till Adlibris på Magasinsgatan. På Adlibris så köpte jag "Frukost hela dagen" som jag ska läsa ikväll.

Med på kollaget fick också några av mina fröpåsar med luftärtor följa med. Jag är peppad på årets trädgårdsår men det vore bra om typ Hanna eller Weronica berättar för mig vad jag ska göra när. 



2 kommentarer:

  1. ..jag skall lägga mina luktärter i blött ikväll, för sådd i små tidningskrukor i morgonkväll.. Odla.nu har alltid superbra tips.. Fast det är ju klart, de är ju inte Weronica eller Hanna😋 Lycka till med sådden..

    SvaraRadera
  2. Hej, Har du testat dessa tipsen? http://www.ceciliawingard.se/odlingsrad-luktarter/ Det är dessa som både Weronica och Hanna kör efter tror jag. Tänkte testa dem.

    Lycka till du med!

    Emma

    SvaraRadera