söndag 14 januari 2018

Ett vykort från Mauritius


Här kommer ett vykort från Mauritius och ett axplock av alla bilder som finns i min telefon. Min riktiga kamera är också med men är än så länge oanvänd. Om det är att jag behöver ta in allt det vackra först eller att tiden inte riktigt finns med en busig Edith som sällskap låter jag vara osagt. Vi befinner oss på en resort på öns östra kust och än så länge har vi inte sett något annat än resorten förutom under taxifärden hit. Vi är inne på att bege oss ut på någon utflykt och om ni har tips tar vi tacksamt emot sådana.

Vi har det jättebra här och trots stormvarning så har vi helt ok väder. Det blåser en del vilket är en himla tur iallafall enligt familjens yngsta medlem. Vi äter kopiösa mängder frukt och jag tror att Edith kommer att komma hem som en vattenmelon. Vi badar, tränar, äter, sover och när Edith somnat i vagnen så sitter jag och Henrik i poolbaren nere vid stranden och spelar backgammon. Vi har det alltså väldigt härligt. Jag kom nyss upp på rummet efter att ha varit på yoga nere vid stranden och nu ligger jag på balkongen och ser mörka moln närma sig ön.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar