lördag 9 december 2017

Lounge Luxe av Engblad & co


I torsdagskväll var jag och Edith på lanseringen av Engblad & Co nya tapetserie Lounge luxe som kommer att finnas i butik i mitten av Januari. Vi tillbringade kvällen hos Style by Mouche i deras fantastiska lägenhet på Götabergsgatan 2 och på plats var mina poddfavoriter från Säker stil. Mer om den kvällen kommer i ett separat inlägg.

Kollektionen består av 12 väldigt vackra mönster och har fått sina namn inspirerade av världens mest ikoniska hotell. Kollektionen känns lyxig, elegant och har en tydlig art deco-känsla och den kunde nog inte presenteras i en mer lämplig miljö.

"I Lounge luxe återupplever vi minnen från resor och upplevelser - en känsla som vi vill återskapa i våra egna hem. Vi vill fånga den där känslan och låta den uttrycka sig genom noga utvalda färger och mönster." Madeleine Sidemo, designer på Engblad & Co. 

Mina personliga favoriter då? Det är Mayfair som vi ser på bilden ovan. Fantastisk i den färgställning vi ser men den finns även i en härlig cremefärgad variant som nog är min absolut favorit. Även Pigalle som vi vi ser i sovrummet nedan tillhör en av mina favoriter.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar