tisdag 7 november 2017

Vår hall och lite hjälp?

En av sakerna jag föll för i vårt hus var fönstrena mellan kök och hall samt mellan vardagsrum och hall som har fått vara kvar trots att de förra ägarna mer eller mindre blåste huset. Förutom att jag tycker att de är fina så gör de hallen relativt ljus trots att den saknar direkta fönster. En sak som jag inte är lika imponerad över är glasräcket vid trappan. Dels för att jag tycker att det hade varit finare med en halvvägg med en avställningsyta uppe på men framförallt är den allt annat än barnvänlig. Det går inte att fästa en grind och kladdiga barnhänder syns väldigt tydligt. 

Sitter någon med tips på grindlösning så tar jag tacksamt emot det. Att sätta en grind vid dörröppningen till vardagsrummet istället kan på dessa bilder verka vara en bra idé men i praktiken är det en ganska besvärlig lösning då vi även behöver sätta en grind till vänster ut bild där köket är plus till höger där en korridor med våra sovrum, walk-in-closet och badrum ligger. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar