söndag 22 oktober 2017

Söndagstrio

Regnet vräker ner, helgens gäster har åkt hem och Edith sover middag. Vi har intagit vars en soffa och njuter av sällsynta minuter av lugn och ro. De senaste timmarna har jag ägnat åt att agera mänsklig klätterställning liggandes på golvet i Ediths rum. 

Mina två stycken stora fiolfikusar behöver nya krukor och jag funderar över om Isadecos blå skulle kunna vara ett alternativ? Kanske i minsta laget när jag tänker efter men väl värda att spana in. De hade liksom passat in i vårt vardagsrum. 


Det är ju två månader kvar till jul och drygt en månad kvar tills julbelysningen åker fram men jag vet att vi behöver köpa en större adventsljusstake till vårt stora fönster i vardagsrummet. Granit har fina alternativ och jag funderar på denna i grått


Efter tips från både Weronica och Johanna så går nu Ane Bruuns skiva leave me breathless varm här hemma. Lugnt och harmoniskt och en skön kontrast mot barnlåtar. En riktig höstskiva som passar allra bäst till tända ljus, smattrande regn och en harmonisk bebis. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar