söndag 1 oktober 2017

Bordallo Pinherio


I väskorna med hem från Portugal var det inte enbart barnkläder som fick följa med utan även lite porslin. Som sig bör när man är i just Portugal kan tyckas. Porslin, mat och tavlor är lite av min favoritshopping utomlands.Tyvärr var vår packning väl tilltagen redan från början annars hade jag mer än gärna köpt mer. 

Gissa om vi blev förvånade när vi gick förbi en riktigt turistbutik och såg det populära porslinet som säljs på bland annat Artilleriet. Inne i butik gömde sig ett helt rum med mängder av keramik och porslin från Rafael Bordallo Pinherio. Jag behöver väl knappt påpeka att priset skiljde sig avsevärt mot i Sverige. Sen kan jag inte låta bli att ställa mig själv frågan om jag ens kastat ett öga dit om det inte vore för att porslinet blivit populärt med hjälp av butiker som Artilleriet och Arket

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar