måndag 24 juli 2017

Sommarfrukost


Sommarfrukostar är typ det bästa jag vet. Den perfekta uppladdningen inför en perfekt frukost är att jag ger Edith mat och sen får hon somna om så smyger jag ut vid sju och låter familjen sova vidare. Tar en lång promenad med en pod eller bok i hörlurarna och om det vill sig riktigt väl hinner jag även med ett morgondopp och självtorka i solen. Sen går jag hem och då är familjen uppe och så äter vi frukost ute på altanen. Antingen i sofforna eller om det blåser så sitter vi på bänken vid husväggen där det oftast är lä. 

En sommarfrukost utan mycket frukt och bär är mer eller mindre ingen frukost för mig. Allra helst äter jag mängder av vattenmelon eller jordgubbar men även persikor, blåbär, hallon och äpplen hamnar ofta antingen i min filtallrik eller i en skål utan något annat. Förutom frukt äter jag gärna någon form av macka och oftast blir det knäckebröd. Just nu äter jag oftast fröknäcke från Sigdal som jag tycker är väldigt gott och mättande och mitt nya favoritpålägg är en avokado och tonfiskröra som jag hittat inspiration till på Joe and Juice. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar