fredag 21 april 2017

Veckans trio

Det är mycket lantställe och sommarliv som inspirerar mig just nu. Trots att vårvärmen lyser med sin frånvaro så har jag mentalt flyttat ut till landet och i år är det ett betydligt mer bekvämt sommarhus som väntar på oss och som väldigt snart är redo att piffas och inredas. Nu har vi ju inte alls samma typ av hus som Emma Olbers charmiga skärgårdshus men vårt hus behöver ärvda och loppisfyndade möbler för att få till den där härliga och avslappnande känslan. Se fler bilder från Emmas lantställe och läs reportaget i Residence här


Igår släpptes HM sin Conscious Exclusivekollektion och denna mörkblå kavaj i ekologisk siden och lyocell är mina absolut favorit i kollektionen. Tyvärr är den slutsåld nu men hade det inte varit så att jag för tillfället inte direkt använder kavaj så hade jag absolut varit snabb med att beställa den. 


Under graviditeten så var det jag saknade allra mest i mat eller dryckesväg varken rödvin, ostar eller chark som jag upplever att väldigt många saknar. Nä, det jag saknade mest var råbiff som tillhör en av mina absoluta favoriträtter. Det konstiga är att jag fortfarande inte ätit råbiff sedan Edith föddes och nu är det verkligen hög tid att avnjuta denna rätt. Frågan är bara vilken jag ska äta, Tosos asiatiska variant eller en mer klassisk på till exempel Lipp. Eller har ni några andra förslag på riktigt bra råbiff i Göteborg?

1 2 3





1 kommentar:

  1. Råbiffen hos Manfreds i Linné är strålande god, klassisk! Njut

    SvaraRadera