söndag 12 mars 2017

Veckans trio

En solig och lugn helg lider mot sitt slut och här hemma har vi en harmonisk kväll. Henrik har gjort jordärtskockssoppa och har nu skurit perfekt fileade apelsinsklyftor till mig, vi har precis sett klart sista avsnittet av The Missing och Edith ligger för första gången idag varken i min famn eller i vagnen ute på promenad och jag passar på att öppna datorn en stund och min näthinna fastnar idag en del somriga och våriga saker.

Dessa sandaler från Blankens tror jag att jag behöver införskaffa inför sommaren. Platta så att de funkar med ojämnt underlag och vår livsstil på landet men ändå lite piffigare än mina Birkenstock så att de funkar en kväll på puben eller ute på Käringön. Nu börjar jag verkligen att längta ut till landet och i år kommer vi att mötas av ett nyrenoverat hus.



Jag har som sagt ställt mig till den rosa skaran i vår, det känns nästan lite svårt att inte göra det i år när butiker och tidningar svämmar över av rosa nyanser. Dock håller jag mig till de mer pudriga nyanserna av rosa. Denna puderrosa kortärmade kashmirtröja skulle jag mer än gärna bära med ett par jeans, loafers och en trenchcoat i vår och i sommar hade jag burit den med en plisserad kjol och sandalerna ovan. 

På tal om ett nyrenoverat lantställe så funderar jag över ytterligare ett projekt där ute och det är om vårt sovrum på landet skulle få en tapet på väggarna. Idag är nämligen rummet väldigt vitt och jag gillar våra kritvita väggar på landet men just i sovrummet blev det inte riktigt bra utan där skulle vi behöva tillföra lite värme och när jag ser bilderna från Sandberg tapeters nya kollektion Villa Dalarö så blir jag väldigt sugen på en tapet. Kollektionen är stylad av Mari Strenghielm och det är i hennes hem som Anna Malmberg fotograferat kollektionen. Det är även hennes hem på Dalarö som gett namn till kollektionen och nu är min fråga om någon av tapeterna även skulle fungera i ett sommarhus i Bohuslän. 


Bilder: 1 Blankens 2: HM 3: Sandberg Wallpaper

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar