lördag 11 mars 2017

Vårtecken


Det är svårt att inte bli på ett alldeles strålande humör av vädret just nu. Strålande sol och varmt nog att sitta ute och både äta lunch och fika och idag när vi var ute och gick i skogen så var jag till och med tvungen att ta av mig jackan. Förvisso efter en rejäl uppförsbacke men ändå. Så där gick jag i sneakers, ljusrosa tröja, solglasögon med min fina familj som sällskap. Den enda som lyckas att inte bli på ett strålande humör är Edith som inte varit särskilt nöjd idag. 

Eftersom jag är så redo för vår så är jag också redo för en ljusare färgskala och i år är det svårt att inte dras med av den rosa invasionen som råder i butikerna. Själv satsar jag på ett par rosa sneakers i mocka och till Edith har jag köpt ett par rosa mockasiner i skinn från Minimocks. Vi får nog båda vänta med att inviga våra skor. Jag för att väglaget inte riktigt är lämpat för ljusrosa mocka och Edith för att skorna är väldigt mycket för stora för henne. Min tanke är att de ska passa till sommaren.
Ett sug som alltid infinner sig under årets varmare månader är ränder, allra helst i blått och vitt och denna tröjan med trumpetärm hittade jag på Lindex

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar