torsdag 23 mars 2017

Vår lurviga modell


I morse så sken solen så fint och jag tänkte passa på att ta lite bilder i hallen när Edith låg och vilade i sin säng. När jag stod med kameran kom Douglas förbi och tänkte att jag säkert skulle ta kort på honom så han satte sig fint och poserade. Betyder det att man tagit mycket kort på sin hund då? För er som följer mig och har sett bilder på Douglas tidigare undrar kanske vår lurviga hund tagit vägen och hans päls behövde dock försvinna under hans förra frisörbesök. Den är nu under utväxt. Nog för att vi håller honom hyfsat kortklippt men inte så här kortklippt.

Vår hall är för övrigt egentligen väldigt svårmöblerad och när vi flyttade in så visste vi inte riktigt vad vi skulle ha där. Sen råkade jag beställa fel djup på hyllsystemet från Montana och då blev det så att hallen blev platsen för våra böcker. De där böckerna som man läser alltså, som jag inte fick sortera i färgordning och som inte behöver vara vackra. Mitt bästa felköp med andra ord. 

Ett litet problem i vår hall är dock glaspartiet vid trappan, vi vet inte riktigt hur vi ska fästa en grind där när Edith blir större. Så om någon har tips på någon grindlösning som fungerar med glas tar vi tacksamt emot det. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar