onsdag 4 januari 2017

En sänggavel på plats


I julas kom äntligen vår sänggavel på plats. Äntligen kommer väl till pass här eftersom den först stått hemma hos mina föräldrar i Skåne ett bra tag och sedan hamnade den i garaget eftersom jag inte kunnat hjälpa till att bära upp den. Men nu är den i alla fall på plats och känslan i vårt sovrum är än mer ombonad. Nu fattas det bara sänglampor som jag i skrivande stund bevakar på auktion och sen ska några tavlor komma upp. Därefter är vårt sovrum helt färdigt och det kommer troligtvis att sammanfall med att det är ett år sedan vi flyttade in i huset och det blir faktiskt det första rummet som bli helt klart. Konstigt att det där sista alltid är så otroligt svårt att färdigställa. Självklart hoppade Douglas upp i sängen när jag tog kort och la sig så fint att han var tvungen att få vara med på bild. 

På sängbordet ligger de böcker som jag just nu läser. Det är Susanna Heli - Föda utan rädsla och så månadens bokklubbsbok,  Milan Kundera - Varats olidliga lätthet




3 kommentarer:

  1. Åh vad fint! Riktig hotellkänsla. Gillar dina gardiner skarpt! Var kan jag hitta dem?

    SvaraRadera
  2. Mysigt och ombonat! Vart har ni köpt sänggaveln någonstans, är på jakt efter något liknande.

    /Petra

    SvaraRadera
  3. Hej på er, ni får ett gemensamt svar eftersom svaren är snarlika. Både gardiner, sänggavel och även sängkappan som inte syns i bild har jag beställt via min mamma som har ett företag som jobbar med sådana saker. Jag förmedlar gärna kontakten. Hojta isåfall!

    SvaraRadera