fredag 8 juli 2016

Ett vykort från Gotland

Om jag ska vara ärlig så har jag inte sett särskilt mycket av Visby under mina dagar här. Det är galet mycket folk överallt och alla pittoreska hus och lummiga innergårdar är tillfälligt smyckade med företag och organisationer  flaggor och vimplar. Så det har jag sett av Visbys själ har jag sett under mina tidiga morgonpromenader innan stan har vaknat. Igår när vi gick emellan två föreläsningar så såg jag dock dessa vackra rosor som var tvungen att hamna på bild. Vi åt också en sen lunch på Vinäger där vi satt under ett parasoll och njöt av det med Almedalens mått lugna tempot.

En sak vet jag i alla fall och det är att det inte kommer att dröja allt för länge innan jag kommer tillbaka till Gotland och då för att uppleva ön utanför Visby. 




5 kommentarer:

  1. Visby och Gotland är otroligt vackert..!
    Var där ti-on då jag deltog i ett seminarie i onsdags.
    Men ja, det är lite för mycket folk och liv o rörelse för mig så det räckt, både för mig och min stumpefi.
    Men jag lyckades iaf få en groupie med Gert Wingårdh :)
    Ha de gott!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,

      Jag skulle egentligen ha stannat till söndag men bokade om mitt flyg och åkte hem redan på lördagen. Helt slut var jag då. Men Gotland kommer jag att besöka inom kort igen. Så fint.

      Radera
  2. Vad härligt med Gotland!
    Nu börjar jag min 4 veckors semester här hemma på västkusten så hoppas vädret blir bättre. Har precis kommit hem från en 3 veckors resa i Florida, helt underbart väder och härlig avkoppling. Var bland annat på Key West och inne i Ernest Hemingways hus, jättefint hus och trädgård.
    Jag hade med mig 7 böcker och den sista påbörjade jag på vägen hem. Jag kan tipsa om "Jag heter inte Miriam" av Majgull Axelsson, en helt fantastisk och gripande bok, läs den om du inte gjort det! Läste även en bok som du tipsat om "Tillsammans är man mindre ensam", jättefin bok!
    Det är så underbart att ha tid att läsa, vad jag njuter av att ha en bok på stranden, en eftermiddag på balkongen, i sängen innan sömnen tar tag i en m.m.
    Vad läser du nu?
    Med vänlig hälsning Monica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag heter inte Miriam har vi läst i vår bokklubb, en av få som vi alla gillat tror jag. Nu läser jag "en bön för de stulna". Mycket läsvärd.

      Radera
    2. Och vilken härlig semester du verkar ha haft föresten!

      Radera