tisdag 7 juni 2016

En bukett från naturen


Det bär mig emot att gå och köpa snittblommor vid denna tiden på året utan jag plockar gärna in det har jag i trädgården eller sånt jag hittar i naturen som jag känner att jag kan plocka med mig. Ett exempel på det är hundkex som jag hittar i väggrenen på vägen från min morgonpromenad. Så vackert i all sin enkelhet. Fina som både solitär men också som komplement till de flesta andra blommorna. Jag håller även tummarna för att våra pioner på landet har börjat blomma till helgen när vi kommer upp och att jag lyckats hålla rådjuren borta från både pioner och rosenbuskar. 

4 kommentarer:

  1. Åhh, pioner!! I min blomsteraffär kostar de typ tre för hundra... Är så avis på alla med trädgård såhär års!! Vilken skatt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är skönt att denna tiden kommer för annars hade jag nog inte tyckt att det var värt att plocka allt ogräs som jag gjort de senaste månaderna.. ;)

      Radera
  2. Jag älskar att kunna plocka in blommor från naturen...har flera vackra buketter inne nu! Älskart!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst är det så härligt. Bästa tiden!

      Radera