söndag 8 maj 2016

Med inslag av båtar


Hemma efter en härlig helg på landet där vi kombinerat en himla massa måsten med salta bad, promenader, god mat och så mycket frisk luft att jag är helt färdig. Vädret har ju varit helt magiskt och jag har hunnit med tre dopp mellan allt ogräsrensande, vattnande, planterande och annat fixande. Tänk att vi kunnat sitta ute i bara shorts och T-shirt till solen gått ner. Hoppas att helgens väder var en föraning om vad sommaren kommer att bjuda på. 

Nu när säsongen är igång på landet så lever vi mer eller mindre utomhus men om vi kikar in så ser vi en väldigt neutral bas med vitt, oblekt linne, en del mörkt trä och en del inslag av grönt. Vi köpte huset med inventarier och har sparat en del småbord och byråer som vi blandat upp med nya möbler och detaljer. Även många av tavlorna så som dessa sjökort fanns i huset och har bara fått nya ramar. Jag har väldigt svårt för den marina stilen som innefattar kuddar med flaggor och detaljer i marinblått och rött men i vårt hus har vi en del marina inslag i form av båtar. Den lilla båten i mässing fyndade jag på en loppis i fjol och skeppet ovan kommer från Artilleriet.  På bilden nedan syns även en av de mest läsvärda böcker jag läst i år, Stoner. Ett tips för sommarens läsning. 


2 kommentarer:

  1. Tack för lästipset, ska välja nästa bok till vår bokklubb som jag nu har dragit igång på den här kusten tack vare dig :) Det får nog bli Stoner känner jag efter att ha läst på om den!

    SvaraRadera
  2. Älskade boken Stoner!!! Läste den också efter tips av dig, tack!
    Vad härligt ni har det på landet, att rensa ogräs kan faktiskt vara rätt rogivande ändå, speciellt när det ser så där prydligt och fint ut efteråt!
    kram Monica

    SvaraRadera