måndag 23 maj 2016

En viktig bringare


På vägen hem från Stockholm igår så hann jag in om på Ikea för att spana in Viktigt. Henrik tyckte nog att det var lite oklart att jag skulle in på Ikea trots att jag var hur trött som helst.
Jag var på jakt efter bringaren i glas och kom därifrån med båda storlekarna. Den ena tänkte jag ha som mjölkkanna och den andra kommer nog ofta få agera vas. Som nu när den fick sällskap av en syrenkvist från trädgården som jag plockat in när jag gick min dagliga runda där. Det är så spännande att se vad som vaknar till liv och jag har några saker som jag skulle vilja plantera inför nästa år men med denna trädgården tänkte jag lyssna till ett råd som jag fått så många gånger. Nämligen att vänta en säsong innan jag gör något åt den. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar