tisdag 1 mars 2016

Snart blommar Magnolian

Det där med att få min Magnolia att blomma har gått sådär trots att jag följt Johannas tips så nu har jag en ny kvist där knopparna är färska och inte helt svarta inuti. En kvist som står där på köksön och nu är väldigt nära att börja blomma. Kanske redan idag för att visa att vi nu går in i vårens första månad. 

Över köksön har vi också fått upp tillfälliga lampor och det ska bli intressant att se hur länge denna tillfälliga lösning kommer att hänga där. Egentligen är vi på jakt efter något som ger bättre ljus. Allra helst skulle vi vilja ha sådana lampor man har på restauranger med värme men vi hittar inga där man kan stänga av värmen och enbart få ljus. Men fram till vi hittar den perfekta lamplösningen så har vi iallafall ersatt den hemska glödlampan i en plastsladd med denna enkla lösning. 




2 kommentarer:

  1. Å jag hoppas att mina kvistar slagit ut där hemma nu!
    Fick ett helt gäng med kvistar hem från ammam o pappas granne som har ett gigiantisk träd..:) Det skulle man ha!
    Ha en fin kväll!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Hej!

    Ja, visst är Magnolian fin. I skåne tycker jag att var varannan trädgård har. Vi planterade en buske som vi fick i bröllopspresent på landet förra hösten. Hoppas att den kommer att blomma redan i vår!

    SvaraRadera